Home

Waarom je naar “En nu de keuken in” gaat voor voedings- en beweegadvies?

Het antwoord is:
Omdat je bij “En nu de keuken in” persoonlijke aandacht krijgt, één op één aan de keukentafel onder het genot van een kopje thee, koffie of een glaasje water.

Omdat ik uit uit eigen ervaring weet wat voor grote gevolgen, in positieve zin, het aanpassen van je voedings- en beweegpatroon heeft, zie
“Het ontstaan van En nu de keuken in!”.

Omdat ik door de opleidingen die ik heb gevolgd en de bijscholingen die ik blijf doen, jou kan begeleiden om ook zo’n prachtig resultaat te behalen.

Omdat ook jij kunt leren hoe jij door het aanpassen van jouw voedings- en beweegpatroon jouw eventuele klachten kunt verminderen of zelfs kunt laten verdwijnen.

Mijn doel is jou gelukkiger te laten zijn met jezelf, je weer lekker te laten voelen in je eigen lijf, waardoor niet alleen je zelfvertrouwen maar ook je zelfredzaamheid zal toenemen.

Dit ga ik doen door jou in een paar sessies verdeeld over een aantal maanden te leren wat voeding met je doet, dus waarom je bepaalde voedingsmiddelen juist wel en waarom je andere voedingsmiddelen juist niet moet eten. Dit is dus normaal eten wat overal te koop is en de rest van je gezin doet lekker mee. Een win/win situatie dus. Ik ga je dus géén kunstje leren maar waardevolle informatie geven, iets waar je een leven lang plezier van hebt.

Zie het als een investering in jezelf, jij bent het waard!

Kun jij je vinden in het bovenstaande en denk jij: “Het roer moet om”, neem dan contact met mij op. Samen gaan wij werken aan een gezondere en vitalere versie van jou.
De kennismaking (30 minuten is gratis).

Niet geheel onbelangrijk is het feit dat de door mij gevolgde opleiding en cursus erkend zijn door:

www.natuurlijkgezondnoordlimburg.nl

 

Het ontstaan van “En nu de keuken in!”

Zover ik me kan herinneren ben ik altijd erg gecharmeerd geweest van koken en bakken. De kersenpannenkoeken in de zomer wanneer de kersen geplukt werden, de zelfgemaakte worstenbroodjes voor Kerstavond maar ook zeer zeker de mokkataart die mijn moeder altijd maakte zijn onlosmakelijk verbonden met de herinneringen aan een mooie jeugd als jongste uit een gezin met acht kinderen. Samen koken dat deden wij bij ons thuis, niet alleen met Kerst maar ook zo door het jaar heen. Koken was en is voor mij nog steeds een ontspannende aangelegenheid. In mijn beleving heb ik altijd wel redelijk gezond gekookt, gebruikte zelden pakjes en of potjes bij de bereiding van de warme maaltijd, maar er is natuurlijk meer dan wat er ’s avonds op je bordje belandt.

Er gebeurde van alles met mijn lijf en gezondheid, veel medicijnen, vaak moe en in 2014 was mijn dieptepunt bereikt, ik kon nog maar zo’n 15-20 minuten wandelen, daar was ik niet blij mee. Ik heb via de reumatoloog in de Maartenskliniek in Nijmegen klinische therapie voorgeschreven gekregen en looptraining. De eerste stappen waren gezet, ik deed trouw mijn oefeningen en ging dagelijks wandelen.

Ondertussen waren er een aantal mensen in mijn familie ernstig ziek en ik besloot iets nuttigs met mijn leven te gaan doen. Ik bedacht me dat er met het aanpassen van voeding heel veel winst te behalen is in de kwaliteit van leven van mensen en ben de opleiding voedingsdeskundige gaan volgen. Gaandeweg de opleiding heb ik hetgeen ik leerde bij mezelf in de praktijk gebracht en al vrij snel merkte ik dat ik meer energie kreeg. Op 28 mei 2016 ben ik geslaagd voor deze opleiding.

30 juli 2016 heb ik een puppy gekocht en samen met Kyra (want zo heet ze) ging ik aan de wandel, samen gingen wij steeds weer dat stapje verder. Ondertussen ben ik nog een cursus Orthomoluculaire voeding gaan volgen om het verband tussen voeding en klachten duidelijk te krijgen, ook hier ben ik voor geslaagd.

Ik ben erg trots op het feit dat ik sinds april 2017 medicijnvrij ben en de Nijmeegse Vierdaagse 2017 stralend heb uitgelopen. Je kunt je wel indenken wat dat met mijn zelfvertrouwen heeft gedaan.

De laatste cursus die ik heb gedaan is Hormoonbalans voor vrouwen en ben blij dat ik kan vertellen dat ik klaar voor ben om jou te gaan begeleiden.

Jij ook?

Wat wil ik bereiken?

Meer bewustzijn creëren van wat voeding met je doet.

Jou door het aanpassen van je voeding weer vertrouwen in je eigen lichaam geven.

Jou inzicht geven in oorzaak en gevolg.

Jou leren op een eenvoudige manier, een verantwoorde en lekkere maaltijd op tafel te zetten.

Jou bewust maken van het belang van bewegen.

Jou bewust maken van het belang van rust.

Ik hoop dat jij straks weer gelukkiger in het leven komt te staan.

Variatie in voeding

Variatie in ontbijt/lunch

Variatie in avondeten

Bewegen

De kracht van wandelen
26 MEI 2017
Regelmatig wandelen heeft veel positieve effecten, voor zowel lichaam als geest. Heerlijk de frisse buitenlucht in vitamine D opdoen. Vitamine D zorgt onder andere voor stevigere botten. Daarnaast is wandelen goed voor je gemoedstoestand. Ook neemt de kans op hartklachten, een verhoogde bloeddruk, overgewicht en verhoogd cholesterol af.
Wandelen kan elke dag, kost niets en de kans op blessures is klein. Kortom, een echte aanrader!
Ontzettend eenvouding, verbazingwekkend actief en wetenschappelijk bewezen, studie na studie: Elke dag een aantal minuten wandelen kan je gezondheid, lichaam en geest transformeren. Kom in beweging! Wat zijn de voordelen:
Hersenen: Slechts twee uur per week wandelen verlaagd je kans op een beroerte met 30%.
Geheugen: 3x per week 40 minuten wandelen beschermd het hersengedeelte dat wordt geassocieerd met planning en geheugen.
Stemming: 30 minuten per dag wandelen kan de symptomen van depressiviteit met 36% verlagen.
Gezondheid: 3500 stappen per dag wandelen verlaagd het risico op diabetes met 29%.
Levensduur: 75 minuten per week stevig wandelen kan je levensduur met bijna 2 jaar verlengen.
‘Over’gewicht: 1 uur per dag wandelen verlaagd je risico op obesitas met 50%.
Hart: De meeste dagen van de week 30 tot 60 minuten wandelen verlaagd het risico op hartaandoeningen drastisch.
Botten: 4 uur per week wandelen kan het risico op heupfracturen tot wel 43%.